Wednesday, August 22, 2007

Allah, Give Me Strength

pagi tadi aku berkesempatan untuk chat dengan yana dan aini. seperti biasa perbualan kami lebih menjurus dengan kerja² yang kami lakukan sekarang. dengan tak semena-mena soal cinta dipersoalkan. apalagi, topik ini terus menjadi bualan panas pagi bagi aini dan yana. terpana aku membaca kalimah² cinta yang ditaip oleh yana di YM. yana, you are really good in philosophy! aku kurang minat untuk membual tentang topik pagi tu. aku hanya sekadar membaca setiap ayat yang keluar. mungkin aku masih phobia dengan kejadian menimpa aku beberapa bulan yang lalu.

ketika menunggu untuk kelas seterusnya, seperti biasa aku baca koleksi puisi tagore. lalu aku ketemu sesuatu. nah, aku sertakan puisi ini buat kalian membacanya. kalian juga boleh bagi komen. what ever it is, Yana, you're such a very wonderful friend!thanks to Allah for giving me a friend like her.

This is my prayer to thee, my lord---strike,
strike at the root of penury in my heart.
Give me the strength lightly to bear my joys and sorrows.

Give me the strength to make my love fruitful in service.
Give me the strength never to disown the poor or bend my knees before insolent might.
Give me the strength to raise my mind high above daily trifles.
And give me the strength to surrender my strength to thy will with love.

(Rabindranath Tagore 1861 - 1941)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home