Friday, March 30, 2007

Lover's Gifts IV: She Is Near to My Heart

She is near to my heart as the meadow-flower to the earth;
she is sweet to me as sleep is to tired limbs.
My love for her is my life flowing in its fullness,
like a river in autumn flood, running withserene abandonment.
My songs are one with my love,
like the murmur of a stream,
that sings with all its waves and current.

-Rabindranath Tagore (1861-1941)-

student baru ja habis final exam.aku cuma tinggal nak masukkan markah student dalam system.sambilĀ² tu, aku baca la buku Tagore ni, sekali terjumpa sajak ni. aku dok berangan la kalo la aku dapat sajak dengan a bar of chocolate.alangkah bestnya..tapi ada ka orang nak bagi?

kalo korang la kan, as a perempuan, kalo your boyfriend bagi sajak ni, what will you feel?

1 Comments:

Blogger Ayu Ikhwani said...

Wahh.. lame dah takde update kat blog Mak su ni.. and I love this poem.. sapa la nak bg kat saya nooo?

4:18 AM  

Post a Comment

<< Home