Wednesday, April 19, 2006

Mungkir Bahagia

have you ever heard this song? sing by Hazami. sedap jugak. this time, i want to talk about something related to the title jugak.

anyway, this week i am very busy writing my proposal. i am supposed to submit my proposal on 22.4, and on 19.4, i still have half of the required info need to write. kepala ni dah crammed memikirkan tentang ayat² yang ada Umph!(mengikut kemahuan mdm. Ariza) untuk dimuatkan dalam proposal aku ni.

ok, balik pada tajuk di atas..last week aku ada masalah keluarga. ni gara² kak sepupu aku bela anak² sedara dia yang kematian mak sebulan yang lalu. mak mertua dia (mak sedara aku) sangat² tidak bersetuju dengan idea dia. so, terjadilah conflict kat situ. mak sedara aku ni LASER habis ngan kak sepupu aku dengan besan dia sekali dia marah. tak patut betul la. yang harunya aku pula yang jadi tempat luahan perasaan. kesian aku tengok kak sepupu aku tu. dia cuma nak bela anak² sedara dia supaya budak² tu jadi Gemilang, Cemerlang dan Terbilang. tapi kena macam² dengan mak sedara aku ni merangkap mak mertua la.

boleh pulak mak sedara aku ni arahkan kakak sepupu aku ni bagi budak² tu dibela oleh anak dia kat Terengganu bulan Jun ni, sebab dia tak mau tengok budak² tu. Strict Order from Kol. Jeemilah bt Taib (nama mak sedara aku la..) dasat tul.

logik la skit, kalo korang semua la kan, ditakdirkan ada anak sedara korang sendiri yang kematian ayah@mak, dan tak de sesapa sedara mara yang mau bela depa semua tu. are you willing enough to ambik anak² sedara korang sendiri untuk dibela?? hanya dengan 1 tujuan, untuk jaga budak² tu dan besarkan budak² menjadi orang yang berguna pada masa depan..fikir² kan lah..

*p/s: budak² tu umur 13, 11 dan 6 tahun..

2 Comments:

Blogger Ayu Ikhwani said...

Uishh.. kesiannye budak² tu..

10:01 AM  
Blogger raudzah said...

tak fikir emosi kanak², main pakai lempar je kat sapa². walaupun yang nak bela tu anak mak sdara saya..tapi anak dia tu willingly ka nak bela? dorang pun dah ada life dorang sendiri..

7:29 PM  

Post a Comment

<< Home